zaterdag 28 november 2015

Een feestelijke Eden ten huize Victor

Hier gaan we nog eens.....

Een nieuwe wedstrijd... en niet zomaar een wedstrijd.... Eentje die me enorm aansprak....

Het magazine La Maison Victor daagt zen lezers uit om een creatie te maken uit de laatste La Maison Victor....



Dus al snel begon ik te bladeren en te kiezen.... 2 jurkjes sprongen er voor mij uit... nl de Ivy en de Eden. Na eens te overleggen met men naai-vriendin toch gekozen voor de Eden..... En wat ben ik blij dat ik het deed....

Een paar weken geleden kocht ik bij www.casennina.be een feestelijk stofje met het zicht op de eindejaarsfeesten.... Dit stofje ging ik hiervoor gebruiken....

De uitdaging is: 1 maak een creatie uit het magazine editie 6 (nov-dec)
                          2 style de outfit op een originele manier
                          3 maak een mooie selfie!!
                          4 upload je foto

Dus.... nam ik de eden en wou deze een beetje aanpassen om een beetje origineel te zijn.

De rok tekende ik 10cm breder zodat ik er plooitjes kon inleggen. en de mouwen wou ik ook een beetje pimpen. Dus tekende ik lange mouwen en fronste deze.




Doordat de stof een beetje doorschijnt heb ik beslist om het kleedje te voeren... dus dubbelde ik ook elk patroondeeltje (met uitzondering van de mouwen)

Na vele pasbeurten viel het me op dat het kleedje wel vrij ver open is en ik soms last had van riempjes die tevoorschijn kwamen. Hier wou ik toch echt iets aan doen. Aangezien het een feestkleedje wordt heb ik geen zin om constant riempjes weg te stoppen....

Hoe los ik dit op......... ??
Na wat denken en puzzelen.....  ik stik er gewoon een bh in vast.... zo gezegd zo gedaan....
De bh stik ik zo zodat ik het beleg er nog kan aanstikken zonders dat ik de riempjes moet plooien of omdraaien..... Dit was allemaal niet zo heel makkelijk maar na een paar keer spelden, stikken en tornen zit alles hoe het moet zitten.....
Top!!! Een kleedje met een magnifieke ruguitsnijding zonder trekken en friemelen....


Nu moet enkel de zoom nog... Maar doordat ik men rok breder gemaakt had kon ik deze niet gewoon omzomen.... Ik had kunnen rolzomen, maar ik was niet zeker of dit mooi zou zijn met dit stofje. Daarom wou ik iets proberen dat ik nog nooit eerder gedaan had... omzomen met biaisband aan de achterzijde.... En wat een topper!!!! Deze zal ik zeker nog gebruiken.... Het is een werkje dat niet op 1 2 3 gedaan is, maar het resultaat is echt de moeite!



Dus het kleedje is nu af....  dan de styling nog.... ik heb de ideale schoenen al...
Dan nog een leuke locatie.... een feestelijke plaats.... een kerstboom zou ideaal zijn....
En ik weet een plaatsje waar de ene magnifieke kerstboom naast de andere staat.... Unikamp Aarschot!
Dus op met de selfiestick naar de kerstbomen in Unikamp :-)




en nu enkel nog stap 4.... uploaden op de site ... en ook dit is gebeurd... als je graag een kijkje gaat nemen kan dit hier....  http://www.lamaisonvictor.com/

En nu is het afwachten... Want er staat nog veel leuke creaties op hun site die zeker ook de moeite zijn...

Patroon; Eden - La Maison Victor
Stof: Cas & Nina
Locatie: Unikamp Aarschot

2 opmerkingen: