woensdag 11 november 2015

Haarfrutselkes netjes opgeborgen

Vandaag gaan we eens creatief zijn...

Ik wou al enige tijd terug iets doen met Yana haar diadeems, rekjes en andere prulletjes voor  haar haren...

En sinds vandaag heeft ze een heuse organiser!!!

Hoe kwam ik hierbij.... raar verhaaltje....
Al weken lag hier een stuk afvoerbuis buiten.... en telkens dacht ik.... wat kan ik daarmee doen???
Tot vandaag.... ik bekleed hem, en maak er een diadeem-houder voor....
Dus ik begon te knippen.....
Maar toen dacht ik.... als ik nu de binnenkant ook eens mooi bekleed... dan kan ik die ook benutten....
Zo gezegd zo gedaan.... na wat denkwerk en puzzelwerk konden we beginnen.....
Dus zo begon ik eraan....

Ik had de stof eerst wat te nipt geknipt en doordat ik deze ook wat malser maakte met vlieseline werd het helemaal te krap.... Daarom besloot ik om er een stuk tussen te zetten.... Maar wat kon ik daarmee doen, zodat het toch geen geknoei leek...... juist.... een extra lint eraan om haar speldjes vast te hangen :-)
We puzzelen wat verder, plaatsen een rits en een mooi handvat aan de bovenkant en het begint er stilaan op te lijken.....
Een paar uurtjes later staat hij al mooi te pronken op tafel met haar (lang niet allemaal) haarspulletjes!!


 En wat zit erin???
Tuuuuuuuurlijk..... allemaal rekjes :-)


Patroon: eigen creatie
stoffen: buitenstof van bij Martin Stoffen.nl
binnenstof: restje van op stoffenspektakel
afvoerbuis: bij elke doe het zelver te vinden :-)

Hopelijk vinden jullie hem leuk.... Yana is alvast hevig enthousiast :-)

3 opmerkingen:

  1. Wauw!! Ik weet al een project om samen te maken bij een volgende naaidate ;) Mayke vond het ook super, net zoals de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank u dames... en da voor die naaidate is zeker ok Evi :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen