vrijdag 1 januari 2016

A new Year..... a new day...... a Dorothy Day .... for a Manta Day

Normaal gezien geven men vriend en ik bij nieuwjaar geen cadeau'tjes.. de feestdagen zijn zo al duur genoeg :-)  En uiteindelijk komt het toch uit dezelfde pot :-)

Maar dit jaar had ik een idee....

Elk jaar in de zomer gaat hij sommige weekends op "manta-meeting". (voor de niet kenners,... dit is een samenkomst van allemaal mensen met dezelfde liefde voor hun oldtimer... de Opel Manta! ) Vroeger was dit een gedeelde passie, maar met 2 kleine kids was dit niet meer haalbaar... Nu ze wat groter zijn kunnen de kids en ik nog al eens terug meegaan....

Zen vorige weekendtas was wel eens aan vervanging toe, dus ik besloot om er eentje te maken in thema.... Juist ja.... een Manta tas.....


Ik koos voor het Dorothy Day patroon van Swoon.... ik maakte deze al eerder voor de kinderen en vind dit echt een leuke tas.... Ik had ze de vorige keer al vergroot en besliste om nu weer het grote patroon te gebruiken... Voor een volwassen persoon is dit wel een must....

Het stofje.... ik maakte een ontwerpje op de site van Spoonflower en gebruikte hiervoor onze favoriete foto waarop 3 van onze manta's staan....  Dit zou zorgen voor een uniek exemplaar... ja echt One of a kind....

Aan de slag... Het werd geleverd een week voor kerst... Amai... ik ging me mogen haasten om deze ongezien in elkaar te kunnen stikken.... Geen makkelijke opgave....

Omdat ik niet meer genoeg stof had om hengsels te maken in het stofje besloot ik om van een zwart stofje zelf hengsels te maken.... Tassenband past echt niet bij het totaalbeeld dat ik voor ogen had... Omdat ik de hengels zwart maakte nam ik ook zwarte paspel... perfect!! (al zeg ik het zelf)....

Ik heb echt goed moeten puzzelen om alles er mooi uit te krijgen zodat de auto's ook op de juist plaats zouden staan op de tas... want geef toe... halve auto's... of enkel het dak en dergelijke... dat is het niet he....

Ik heb heel weinig tussenstand-foto's omdat ik deze altijd rap rap en tussendoor maakte en dus geen tijd nam om veel foto's te nemen :-)

Aangezien ik de Dorothy al 2x eerder maakte ging het in elkaar stikken wel snel.... elke tas is ook wel een beetje hetzelfde principe he :-)....

Ik zorgde nog voor een leuk bovenaanzicht..... deze kant zie je toch het meeste he :-)


en dan een paar leuke details...



En hij is content... de weekendjes mogen beginnen :-)

Patroon: Dorothy Day Tripper van Swoon
Stof: eigen creatie gemaakt bij Spoonflower

 

En tot slot nog even de foto's van de Dorothy's die ik eerder al maakte... (toen had ik deze blog nog niet :-)  )








1 opmerking:

  1. Ik heb maar één opmerking... wow... gewoon prachtig! Proficiat Kelly!

    BeantwoordenVerwijderen