zaterdag 2 januari 2016

sparkling Olive

Door het jaar heb ik altijd een grote handtas.... met heel veel plaats voor allerhande spullen (zoals de meeste vrouwen waarschijnlijk). Dus door het jaar loop ik rond met men Ethel van Swoon. 
Maar voor de feestdagen wou ik toch iets compacter... Omdat men schoonzus (http://sewingmie.blogspot.be/)  de Olive al maakte voor Kerst en ik deze wel een leuk model vond.. koos ik voor dat modelleke.....
Dus... we kiezen iets dat past bij men Eden jurk die ik maakte voor de LMV wedstrijd.... Want die ga ik dragen om op 1 januari de familiefeesten te vieren :-)

En wat past daarbij?? inderdaad.... gewoon zwart.... en een zilveren paspel.


Het is een heel leuk en handig patroon om mee te werken, ik vind enkel het model wel een beetje breed vallen... Dus als ik ze nog eens maak ga ik dat wel aanpassen....


Ik kwam een beetje te kort bij de omtrek van men tasje en loste dit op door een extra paspeltje en een extra stukje stof eraan te plaatsen... dan kwam het net uit....


De bijpassende rits vond ik bij Veritas ... ze is er echt perfect bij....

En voila... het tasje is af.... Nieuwjaar kan beginnen....


Patroon: Olive van Swoon
Stof: glitterstof: Cas en Nina (Rillaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten