woensdag 13 juni 2018

Maxi or mini? I'll "leaf" it up to you

Vorig jaar kwam ik een stofje tegen in de stoffenwinkel dat ik gewoon niet kon laten liggen...
De grote bladeren.... dat werd sowieso een kleedje voor de zomer..... Maar zoals menig naaister wel weet..... veel ideeën, veel naaiwerkjes.... er kwam steeds weer iets tussen..... de herfst en de winter passeerden.... ja zelfs de lente is bijna voorbij....

Maar onlangs kocht ik een maxi-jurk bij Boetiek Chenz in Bekkevoort (beetje sluikreclame mag voor vriendinnen :-) ) En ja ik moet eerlijk zijn.... ik kocht er niet 1.... maar 3.....
Helemaal verliefd op het model.... de open, stoere rug... helemaal men ding...

En toen kwam men stofje weer in gedachten.... het wordt geen zomerkleedje.... het wordt een Maxi jurk....

Dus.... beginnen tekenen en schetsen.... en al snel stond dit kleedje ineen....
Bling bling.... nog zoiets dat niet mag mankeren bij een perfecte zomerjurk... dus de gouden biais past perfect in men idee om het wat chiquer te maken.....





En dan.... dan komt de dochter thuis van school.....

Mama... ik wil dezelfde.... ook een lang.....
Maar mama had niet meer genoeg stof over voor een lange jurk. Dus na wat onderhandelen kon een korte jurk haar ook bekoren. Al moest het wel dezelfde ruguitsnijding hebben als mama haar kleed.
Dus mama wist wat te doen....

Ohja.... tekenen, schetsen, bijknippen..... Maar al snel was ook de kleine versie geboren....

Het leuke aan deze modellekes is dat je heel weinig stik-werk hebt he....

Naast elkaar op tafel.... het heeft wel iets he.....

 En dan kunnen we gaan foto's nemen he.... Spijtig dat het niet zo zonnig was als gehoopt....
maar dat kon de fun niet breken....




En dan doet de dochter een voorstel van pose.......

Wij zijn alvast blij met de jurkjes en laten aan jullie over welke het leukste is....
(al heb ik wel moeten beloven haar ook nog een lange te maken :-)  )


Stof: Het Vlijtig Bijtje - Waanrode
Patroon: zelf getekend
dank aan men mini-model en top fotograaf Vince.

9 opmerkingen: