donderdag 28 juni 2018

The Ace of spades

Deze fase maakt elke ouder wel mee denk ik..... als je kind graag kaartspelletjes speelt natuurlijk.....

Mama.... mijn handen zijn niet groot genoeg..... mamaaa kan jij ze vasthouden.....
Ja hoor, geen probleem.... voor eventjes.... maar al snel willen mama haar handen weer andere dingen gaan doen....

Dus .... wat doet een creatieve mama??? ze flanst iets ineen he....
Mama blij.... kids ook....



Het moest groot genoeg zijn.... want het spelletje van dit moment is "Pieke trek" .... Geen idee wat de fatsoenlijke naam ervan is :-)
Laat het me gerust weten indien jij het wel weet.....

als je de kaarten dicht genoeg bij elkaar steekt kunnen er makkelijk 26 kaarten in elke houder.... dus sowieso groot genoeg.....

Ik maakte een driehoek... de onderkant is smaller dan de 2 zijkanten....

Om de kaarten onderaan niet te laten doorschuiven naaide ik een lange reep in dezelfde stof. halverwege stikte ik een elastiek, die toch wel nodig blijkt te zijn wanneer je er veel kaarten insteekt....

Hij is onderaan ook deels gevuld met rijst.... daardoor blijft hij beter staan...
Door meer te gebruiken zal hij ook nog stabieler worden denk ik.



Het was even een snel projectje... maar de kinderen zijn tevreden.... en ik..... ik heb men handen terug :-)

Patroon: eigen creatie
stof: camouflage: stoffen.net
bloemetjes: Cas en Nina

2 opmerkingen:

  1. Handig!! Ik maakte ook al verschillende kaartenhouders, maar plooibaar zodat ze ook gemakkelijk mee in de vakantietas kunnen waar de kaarten best veel gebruikt worden.

    BeantwoordenVerwijderen